مدیر کل سیاسی استاندار: بحث تقسیم استان کرمان کذب محض است/ با متخلفان انتشار اخبار کذب برخورد قانونی خواهیم کنیم

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: بحث تقسیمات کشوری فعلا ممنوع است و به هیچ وجه تقسیم استان کرمان مطرح نیست و حتی تا بعد از انتخابات این بحث را نداریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان گفت: بحث تقسیمات کشوری فعلا ممنوع است و به هیچ وجه تقسیم استان کرمان مطرح نیست و حتی تا بعد از انتخابات این بحث را نداریم.

 

Nashast-Amrbemarof_ (1)

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام عباس اسلامی صبح امروز ۲۳ فروردین ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز در فضای مجازی نقشه‌ای منتشر شد که استان کرمان را به سه استان سبزواران(جنوب)، سمنگان و کرمان تقسیم کرده بود.

 

وی افزود: این اقدام باعث برهم زدن جو عمومی استان و تشویش اذهان مردم شد و در این چند روز مرتبا مراجعات و سوال هایی در این زمینه داشته‌ایم زیرا برخی مردم حساسیت‌هایی در زمینه تقسیم استان دارند.

 

اسلامی تصریح کرد: این تقسیمات از اساس کذب محض بوده و از بی اخلاقی های فضای مجازی است که عده‌ای با این کار آسایش و آرامش استان را به هم می‌زنند و نمی دانیم دنبال چه چیزی هستند.

 

وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری فعلا ممنوع است و به هیچ وجه تقسیم استان کرمان مطرح نیست و حتی تا بعد از انتخابات این بحث را نداریم اظهار کرد: بحث انتشار نقشه تقسیمات استان را از طریق مراجع قانونی و دادستانی پیگیری کرده ایم و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهیم کرد ضمن آنکه با پلیس فتا هماهنگی‌های لازم شده و به دادستان نامه ای ارسال شده که به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود و برخورد کنند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان درباره اعلام نظر برخی مسوولان در زمینه تقسیمات استان گفت: مسوولان باید این بحث ها را تکذیب کنند ضمن آنکه آنها مسوولیت مستقیم در تقسیمات کشوری ندارند.

 

اسلامی بیان کرد: در حال حاضر داریم برای فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان آماده می شویم و تقسیمات، بحث‌های حاشیه ای بسیاری دارد که باید همه جوانب اقتصادی، سیاسی و حتی قومی مذهبی در آن مدنظر قرار بگیرد، لذا فعلا به هیچ وجه بحث تقسیمات کشوری مطرح نیست.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمان تصریح کرد: شاید برخی مواقع بحث تقسیم شدن استان کرمان آن هم در جنوب مطرح بوده، اما تقسیم کرمان به سه استان هیچ وقت مطرح نبوده است و مسوولان نباید در این زمینه موضع بگیرند.

 

وی افزود: مصاحبه مسوولان درباره این بحث، دامن زدن به این شایعات است و تذکر لازم را به همه می دهیم که در این موضوع با دقت بیشتری صحبت کنند.

 

اسلامی بیان کرد: شاید بشود مطرح کردن تقسیمات را به ویژه به خاطر مسئله استانی شدن انتخابات مجلس، با هدف متشنج کردن فضا در آستانه انتخابات مربوط دانست اما همه باید بدانند این بحث غیر از اینکه جو جامعه، مردم و مسوولان را متشنج کند نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه جایی که می خواهد استان شود، باید پتانسیل اداره خود را داشته باشد، افزود: نقشه ارائه شده بسیار بی جهت و بی مورد است. زیرا شهری با جمعیت کم، شهرستان اعلام شده که برای این موارد قانون و قاعده داریم و شهری را از استان جدا کرده که امکان آن نیست و نشان می دهد طراحی بچگانه و بی موردی بوده است.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استان کرمان در ادامه درباره فعالیت های انتخاباتی در استان اظهار کرد: فضای انتخاباتی همین است و هرچه نزدیک می شویم، جلسات و کارها شروع می شود و مردم نیز منتظر چنین فعالیت هایی هستند و می خواهند گفت و شنودها آغاز و فضا ایجاد شود.

 

انتهای پیام/