کرمان سراسر نارنجی می شود/فوتبال کرمان در آستانه حضور در لیگ برتر

شهرداری اردبیل با ۳۰ امتیاز پشت سر مس کرمان با ۳۲ امتیاز قرار دارد و هر یک از این دو تیم که سه امتیاز را کسب کنند گام بلندی به سمت لیگ برتر برداشته اند.

کرمان که تا چندی قبل از جمله قطبهای اصلی فوتبال در لیگ برتر محسوب می شد این روزها در مسیر فراموش کردن روزهای تلخ و حضور مجدد دو نماینده در لیگ برتر قرار گرفته است.

 

مس کرمان

 

به گزارش صدای زرند، استان کرمان طی سالهای اخیر روزهای نا خوشایندی را در زمینه فوتبال سپری کرده است استان کرمان پس از اینکه سهمیه حضور مس سرچشمه در لیگ برتر را از دست داد و مسئولان شرکت مس بلافاصله امتیاز این تیم را به یک تیم مشهدی فروختند و هم اکنون این تیم با استفاده همان امتیاز در لیگ برتر حضور یافته است.  در فصل بعد به دلیل مدیریت بسیار ضعیف تیم مس کرمان در لیگ برتر تنها امتیاز باقیمانده فوتبال کرمان در این لیگ را نیز از دست دادند تا این تیم کرمانی در گروه اول لیگ آزادگان برای حضور مجدد در لیگ برتر تلاش کند.

 
همچنین تیمهای گل گهر سیرجان و تیم مس رفسنجان نیز در گروه دیگر قرار گرفته اند اما نکته قابل توجه اینکه مس کرمان در گروه نخست این مسابقات در رده دوم قرار دارد و در آستانه حضور صعود مستقیم و یا حضور در مرحله پلی آف مسابقات قرار دارد و تیم مس رفسنجان نیز در رده نخست گروه الف و مهمترین کاندید برای صعود مستقیم به لیگ برتر است.

 
در شرایطی که استان کرمان در آستانه معرفی مجدد دو نماینده به لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد از سوی برخی افراد حاشیه سازی هایی نیز برای متوقف کردن تیمهای کرمانی در حال انجام است با این وجود دو تیم کرمانی بدون توجه به حاشیه سازیهای غیر معمول در علیه فوتبال کرمان مسیر صعود را طی می کنند.

 

 
گام بلند به سوی لیگ برتر

 
در همین چارچوب مس کرمان که مهمترین امید استان و جوانان فوتبالدوست است فردا در دیداری سرنوشت ساز مقابل تیم شهرداری اردبیل قرار می گیرد که در صورت کسب سه امتیاز حضور مس کرمان در مرحله پلی آف مسجل می شود و با توجه به قرار گرفتن مس کرمان در هفته بعد مقابل سر نشین گروه حتی امکان صعود مستقیم به لیگ برتر را نیز خواهد داشت.

 
شهرداری اردبیل با ۳۰ امتیاز پشت سر مس کرمان با ۳۲ امتیاز قرار دارد و هر یک از این دو تیم که سه امتیاز را کسب کنند گام بلندی به سمت لیگ برتر برداشته اند.

 

این در حالی است که مس کرمان پس از کسب نتایج نا امید کننده در نیم فصل اول و درحالی که کاندید اصلی سقوط به لیگ پایین تر نیز محسوب می شد پس از تغییرات مدیریتی به یکی از مدعیان اصلی برای صعود به لیگ برتر تبدیل شده است.

 
سقوط مس به لیگ آزادگان در فصل گذشته و کسب نتایج ضعیف موجب شده است هواداران مس کرمان مدتها از حضور در ورزشگاه سرباز بزنند این درحالیست که بسیاری از کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند حضور هواداران و تشویق مس کرمان مهمترین عامل در راه موفقیت مس کرمان در روزهای آینده به خصوص در دیدار فردا خواهد بود.

 

 
هواداران فوتبال در ورزشگاه حضور یابند

 
همچنین کادر فنی مس که تخصص ویژه ای در صعود تیمها به لیگ برتر دارد از هواداران فوتبال کرمان خواست در ورزشگاه حضور یابند و بازیکنان مس کرمان را حمایت کنند.

 
محمد میثاقی، کارشناس ورزشی در گفتگو اظهارداشت: مس کرمان در نیم فصل دوم لیگ آزادگان پس از دو سال چهره واقعی خود را باز یافته است و به یکی از با قدرت ترین تیمهای لیگ تبدیل شده است چندین برد پیاپی در این تیم، سبب شد مس کرمان از انتهی جدول به مکان دوم لیگ صعود کند و هم اکنون جوانان کرمانی امیدوار شده اند بار دیگر مس کرمان در لیگ برتر حضور یابد.

 
وی افزود: بازی فردا بسیار حساس است و بدون شک حساس ترین و سرنوشت سازترین بازی دو سال گذشته مس کرمان است این تیم با تکیه برتوان بازیکنان و کادر فنی تاثیر گذارش حالا می تواند بار دیگر خود را اثبات کند.

 
وی افزود: متاسفانه برخی افراد سعی می کنند برای این تیم حاشیه درست کنند این حاشیه سازی ها از تابستان سال گذشته در مس کرمان شروع شد و موجب شد مس سیر نزولی بگیرد اما در نیم فصل دوم سال جاری مدیریت تیم توانست حواشی را کنترل کند.

 

 
حاشیه سازان نمی توانند مس را در لیگ برتر ببینند

 
میثاقی گفت: به وضوح می توان دید برخی با تکیه بر رسانه ها و حاشیه سازی سعی دارند مس را از مسیر اصلی خود خارج کنند زیرا از حضور نام مس در لیگ برتر هراس دارند با این وجود فوتبال کرمان با تکیه بر استعدادهای استان و بازیکنانش در هر دو تیم مس کرمان و مس رفسنجان عملکرد بسیار مطلوبی را نشان داده است.

 
وی تاکید کرد در صورت حمایت از این تیم توسط مسئولان و مردم کرمان در سال آینده شاهد حضور حداقل یکی از این دو تیم در لیگ برتر خواهیم بود و بار دیگر نام فوتبال کرمان در لیگ برتر خواهد درخشید.

 
وی از فوتبال دوستان کرمانی خواست با حضور گسترده خود در ورزشگاه و حمایت کامل از بازیکنان و دوری از هر گونه حاشیه زمینه حضور مس کرمان در لیگ برتر را فراهم کنند.

 
این کارشناس ورزشی افزود: امتیاز مس کرمان در لیگ برتر تنها یک امتیاز ورزشی نیست بلکه در استانی مانند کرمان حضور یک تیم در لیگ برتر انگیزه بخش جوانان و راهی پیش روی جوانان خواهد بود که به سمت هدفی پیش می رود که آنها را از آسیبهای پیش رو دور نگه می دارد.

 
گفته می شود در تمرین امروز بازیکنان مس کرمان با شکست تیم شهرداری اردبیل هم قسم شده اند و مقدمات لازم برای حضور گسترده هواداران در ورزشگاه نیز انجام شده است و تنها حلقه این صعود حضور گسترده هواداران در ورزشگاه است همچنین حضور در این دیدار هم برای هواداران رایگان است.

 

 
بازی فردا سرنوشت مس کرمان را مشخص می کند

 
اکیر میثاقیان در گفتگو بار دیگر بر حضور هواداران در ورزشگاه تاکید کرد و گفت: انتظار داریم ورزشگاه شهید باهنر مملو از هواداران فوتبال کرمان باشد و سکوها نارنجی شود.

 
وی افزود: برخی از تیمهای کشور تنها با تکیه برهواداران خود توانسته اند موفق شوند و این نشان از نقش تاثیر گذار و روحیه بخش هواداران در موفقیت تیمها دارد.

 
وی گفت: ما تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته ایم و نقاط ضعف و قوت تیم حریف را نیز آنالیز کرده ایم و وظیفه هر کدام از بازیکنان در زمین مسابقه مشخص است حالا این وظیفه مردم کرمان است که از بازیکنان تیم شهرشان حمایت کنند.

 
وی تصریح کرد: ما بردهای هفته های گذشته را فراموش کرده ایم زیرا موفقیت اصلی در گرو شکست حریفمان در بازی فردا است و در این خصوص نباید تمرکز خود را از دست بدهیم و با تمام توان باید در زمین مسابقه حضور یابیم.

 
میثاقیان افزود: هدف ما تنها کسب سه امتیاز است زیرا هر امتیاز دیگری در این دیدار برای ما جبران ناپذیر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

گزارش: حمید یگانه