دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۴۰۰ میلیون ریالی در کرمان

«ا-ک» ۲۵ ساله که خود را «سامان خالقی» دانشجوی رشته ارشد معماری معرفی می نمود با دوازده مورد کلاه برداری اینترنتی و اغفال روانه زندان شد.

«ا-ک» ۲۵ ساله که خود را «سامان خالقی» دانشجوی رشته ارشد معماری معرفی می نمود با دوازده مورد کلاه برداری اینترنتی و اغفال روانه زندان شد.

 

دستگیری کلاهبردار اینترنتی

 

به گزارش صدای زرند، شاهد کلاهبرداری های زیادی از طریق فضای سایبری بوده ایم اما این نوع کلاه برداری که به این آسانی صورت گرفت جای بسی تاسف دارد که چگونه جوانان ما با داشتن تحصیلات عالیه و هشدارهای گسترده ای که از طریق پلیس فتا و … در جامعه ارائه می شود باز گرفتار و مال باخته می شویم.

 

حمید اسحاقی رئیس شعبه ۱۰۸ دادگستری شهرستان کرمان در گفت و گو گفت: «ا-ک» ۲۵ ساله که خود را سامان خالقی دانشجوی رشته ارشد معماری معرفی می نمود با دوازده مورد کلاه برداری اینترنتی و اغفال روانه زندان شد.

 

وی ادامه داد: متهم از طریق یکی از شبکه های مجازی ارتباط دوستی خود را با مخاطبین خاصش فراهم و به بهانه شراکت تمامی طلاها را از افراد به سرقت و گوشی خود را  خاموش و متواری می شد.

 

اسحاقی بیان کرد: «ا– ک» تنها با دادن وعده سود با افرادی که رابطه دوستی برقرار کرده بود عمل ناپسند خود را انجام می‌داد و متاسفانه دختران نیز به آسانی در این فضا فریب می خورند .

 

رئیس شعبه ۱۰۸ دادگستری شهرستان کرمان با بیان اینکه متهم طلای گرفته شده را با خود به شهرستان قم حمل می‌کرد و در آنجا طلاها را به فروش می رساند  صریح کرد: در نهایت خانمی که مورد اغفال قرار گرفته بود به پلیس فتا مراجعه می نمایند و مامورین فتا با پیگیری های زیاد موفق به دستگیری متهم می شوند .

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه متهم هیچگونه عکس و یا فیلمی از قربانیان در دست نداشت و بدون هیچگونه تهدیدی طلای آنها را دریافت می کرد.

 

اسحاقی با بیان اینکه متاسفانه آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده نادرست فضای سایبری، بسیار مخرب است خاطر نشان کرد: جوانان باید سطح آگاهی خود را در استفاده از فضای سایبری افزایش دهند و بدانند براجتی در اینگونه فضاها نمی تواند به هرکس اعتماد کرد.

 

در ادامه سرهنگ کامبیز اسماعیلی رئیس پلیس فتای استان کرمان نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتا و ارجاع شکوائیه ای مبنی اغفال توسط مردی جوان، موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با انجام کار علمی و تخصصی موفق به شناسایی متهم در تاریخ ۴ اسفند ۹۳ شدیم که پس از اخذ اظهاراتش، به ۱۲ مورد کلاهبرداری اینترنتی اعتراف کرد.

 

اسماعیلی اظهار کرد: «ا– ک» با کلاهبرداری در یکی از شبکه های اجتماعی توانست ۴۰۰ میلیون ریال با اغفال دختران و گرفتن طلا از آنها دریافت کند .

 

وی با بیان اینکه متاسفانه افرادی که اغفال شده بودند دارای تحصیلات عالیه بودند تصریح کرد: متهم با برقراری ارتباط دوستی موفق به اغفال دختران می شد و طلاهای آنها را به بهانه شراکت از آنها دریافت می‌کرد و سپس ناپدید می شد.

 

رئیس پلیس فتای استان کرمان افزود: مساله ای که جای تاسف دارد این است که بعضی از شاکیان طلای خود را در خیابان بدون هیچگونه شناختی به متهم می دادند و تنها به داشتن یک شماره اکتفا می کردند .

 

اسماعیلی گفت: ارتباط برقرار نکردن با افراد ناشناس ساده ترین مساله است اما باز هم گروهی از افراد  در این موضوع سهل انگاری می کنند .

 

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: فضای مجازی همانند فضای فیزیکی می تواند خطرناک باشد اما متاسفانه کاربران دقت لازم را به کار نمی برند .

 

 

انتهای پیام/