رسانه‌های خبری استان بخش بین‌المللی خود را راه‌اندازی کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رسانه های خبری استان کرمان می توانند با راه اندازی سایت بین‌المللی خود به عنوان پل رسانه ای و خبری کرمان با هموطنان مقیم خارج از کشور باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: رسانه های خبری استان کرمان می توانند با راه اندازی سایت بین‌المللی خود به عنوان  پل رسانه ای و خبری کرمان با هموطنان مقیم خارج از کشور باشند.

 

 

Falahe

 

به گزارش صدای زرند، فرشید فلاح صبح امروز پنجشنبه ۲۷ فروردین ماه در نشست شورای حقوقی ایرانیان خارج از کشور در خصوص فعالیت های کمیته فرهنگی گفت: به دنبال تهیه لیستی از نخبگان کرمانی مقیم خارج از کشور می باشیم این که این کار را به انجمن مرکز کرمان شناسی واگذار کردیم و امیدواریم بتوانیم یک بانک اطلاعاتی از  چهره‌های فرهنگی و هنری  مقیم خارج را تهیه کنیم.

 

وی در این جلسه پیشنهاد کرد: می توانیم با راه‌اندازی یک سایت اختصاصی توسط میراث فرهنگی و گردشگری، پل ارتباطی خوبی با فرهنگیان مقیم خارج از کشور داشته باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم کرمانی های خارج از که افرادی شاخص می باشند را شناسایی کنیم و به آنها درخواست دهیم که انجمنی را تشکیل دهند تا بتوانیم افراد نخبه و شاخص کرمانی خارج از کشور را ساماندهی کنیم.
 

 
وی اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر کرمان می تواند با طرح خواهر خواندگی با دانشگاه های دنیا،  ایرانیان مقیم خارج از کشور را که در بحث علمی چهره های شاخصی هستند را شناسایی کرده  و از این طریق ضمن شناسایی افراد نخبه علمی، ظرفیت های علمی و پژوهشی ایرانیان خارج از کشور را به سمت کشور سوق دهد.
 

فلاح اظهار کرد: خانه مطبوعات یک طرحی را ارائه کند تا ظرفیت رسانه ای استان را برای خدمات به هموطنان خارج از کرمان بالا ببرد و پیشنهاد می کنم که رسانه های خبری فعال در استان کرمان سایتهای خبری بین المللی خود را راه اندازی کنند.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: دولت و ارشاد کرمان نیز از راه‌اندازی بخش بین المللی رسانه‌ها،  حمایت مالی و معنوی خواهد کرد کند ضمن آنکه می توانیم در سفرهای استاندار کرمان به خارج از کشور یک تیم قوی خبری جهت پوشش خبری داشته باشیم.

 
به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در خصوص فعالیت های کمیته فرهنگی گفت: یک سایت جامع و حرفه‌ای ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور در ستاد سرمایه گذاری راه اندازی خواهیم کرد و هزینه های راه اندازی این سایت را استانداری کمک می کند.

 

انتهای پیام/