اجرای طرح بیابان زدایی در بخش یزدان آباد

مهندس مهدی رجبی زاده در زمینه اجرای طرح بیابان زدایی بخش یزدان آباد گفت: این طرح در قالب نهال کاری تاغ و اجرای تله های رسوب گیر در مناطق شریف آباد، فتح آباد و سنگ با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان و در وسعت ۱۵۰ هکتار در حال اجرا می باشد.

BiabanZodaiمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با حضور در بخش یزدان آباد از اجرای طرح بیابان زدایی در این منطقه خبر داد.

                  

به گزارش خبرنگار صدای زرند، مهندس مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اعلام این خبر بیان داشت: یکی از اصلی ترین فعالیت های منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بحث عملیات بیابان زدایی در سراسر استان است که امروزه به یک دغدغه ملی و جهانی تبدیل گردیده و مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولین نظام نیز می باشد.

                  

وی در ادامه گفت: ما در جاهای مختلف استان در زمینه بیابان زدایی در قالب پروژه هایی نظیر نهال کاری، کنترل هرز آب و احداث تله های رسوب گیر مشغول به کار هستیم.

                  

رجبی زاده در ادامه با اشاره به خشکسالی های اخیر و دخالت عوامل انسانی در دشت های بخش یزدان آباد که باعث از بین رفتن بوته زارها و درختان و تبدیل شدن دشت ها به بیابان گردیده، اظهار داشت: این امر موجب هجوم شن های روان به سمت مزرعه های کشاورزی و سکونت گاههای مردم شده که اگر کار اورژانسی و اساسی در این زمینه صورت نپذیرد پیش بینی می شود تا ده سال آینده حیات اقتصادی و اجتماعی مردم این منطقه از بین برود.

                  

وی همچنین در زمینه اجرای طرح بیابان زدایی بخش یزدان آباد گفت: این طرح در قالب نهال کاری تاغ و اجرای تله های رسوب گیر در مناطق شریف آباد، فتح آباد و سنگ با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان و در وسعت ۱۵۰ هکتار در حال اجرا می باشد.

                  

وی خاطر نشان کرد: هدف ما توسعه این طرح تا ۳۵۰ هکتار در طی سه سال آینده می باشد که نیاز به اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان دارد.

                  

وی ضمن تشکر از همکاری مردم و مسئولین منطقه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مردم منطقه را از هجوم شن های روان محفوظ بداریم و بتوانیم حیات و زندگی را به نسل آ ینده هدیه دهیم.

                  

همچنین در ادامه حسن زاده، بخشدار یزدان آباد، ضمن تشکر از پرسنل و مسئولین منابع طبیعی استان از مسئولین امر خواست تا اعتبار بیشتری به این طرح اختصاص دهند تا روند جاری تسریع پذیرد.

                  

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر روند برداشت از معادن ماسه بادی شد تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

    

 

              

خبرنگار: محمدجواد ایزدی

 

انتهای پیام/