زنان فرماندار و بخشدار شدند

حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، یکی از محورهای اصلی برنامه خود را نگاه ویژه به زنان در همه حوزه ها بیان کرد و اینک شاهدیم گامی مهم در این راستا برداشته است.

VezaratKeshvarطبق آمار دفترسیاسی وزارت کشور؛ زنان دردولت دهم هیچ گاه در جایگاه تصدی فرمانداری ها، بخشداری و یا استانداری ها قرارنداشتند و حال آن که زنان دولت یازدهم جایگاه مناسبی در این مناصب یافته اند واکنون محور مسوولیت های مهم هستند.

  

به گزارش به گزارش صدای زرند، دردولت یازدهم ۴ زن به تصدی فرمانداری و۷ زن به عنوان بخشدار منصوب شدند. این آمار در دولت دهم صفر بوده است و این نخستین باری است که بانوان کشورمان در تصدی جایگاه هایی همچون فرمانداری ها و بخشداری ها عهده دار مسوولیت می شوند.

 

البته زنان در تصاحب مناصب دیگر کابینه دولت نیز پیشتاز هستند و حضوری پربار دارند هر چند هنوز ردپایی ازآنان در کرسی وزارت یافت نمی شود.

 

حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، یکی از محورهای اصلی برنامه خود را نگاه ویژه به زنان در همه حوزه ها بیان کرد و اینک شاهدیم گامی مهم در این راستا برداشته است. پرداختن به نقش و جایگاه اجتماعی زنان همچون مردان به دور از نگاه جنسیتی و به کارگیری آنان درسطوح مختلف مدیریتی بی شک از مهمترین ارکانی است که تحقق وعده های رییس دولت تدبیر و امید را به منصه ظهور می رساند و انتظار می رود زنان نیز با نقش آفرینی آگاهانه مهر تاییدی بر این شعار دولت بزنند.

 

 

 

انتهای پیام