دریافت خلافی ماشین از طریق اینترنت و پیام کوتاه!

در یافت خلافی ماشین بصورت آنلاین! (اینترنت، پیام کوتاه)

به گزارش “صدای زرند“، شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغی پول خلافی خودرو را دریافت کنید، و تازه پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه های خودپرداز پرداخت نمایید. اما اگر به شیوه های زیر عمل کنید می توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت نمایید:

استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت:

بدین منظور بر روی عکس زیر کلیک کرده و یا به آدرس سایت پلیس راهور به نشانی (http://rahvar120.ir) مراجعه کرده، شماره بار کد پستی مندرج در پشت کارت (مطابق با عکس زیر) خودرو را در قسمت توضیح داده شده وارد کنید.

 SedayeZarand.IR

دریافت خلافی ماشین از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS)

بدین منظور:

ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت ، یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع میشود.

 SedayeZarand.IR

اکنون شما میبایست این کد را به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از طریق SMS ارسال کنید.

حدودا بعد از چهل ثانیه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال میشود.

در تکمیل اخذ صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق پیامک:

به منظور پرداخت آنلاین،‌ شناسه قبض و شناسه پرداخت هم به پیامک صورت وضعیت خلافی خودرو اضافه شد

برابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به فعال بودن سیستم دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق ارسال VIN مندرج در پشت کارت خودرو و درج یک کراکتر ستاره در آخر آن به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و امکان الکترونیکی قبوض بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میسر شد.

( رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا اعلام کرد : سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنند )

شماره تلفن دریافت صورت خلافی خودرو ها

هموطنان می توانند بدون این که از منزل و یا محل کار خود خارج شوند فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

دریافت نمره منفی هر راننده از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS)

بدین منظور :
به گفته سردار اسکندر مومنی، رانندگان می توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به پیامک ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوند

اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS)

از این پس می توانید از طریق اس ام اس با ارسال (اعداد شماره پلاک خودرو) به شماره ۳۰۰۰۵۳۵۳ از جا به جایی خودرو در محل های پارک ممنوع توسط پلیس مطلع شوید

برای نمونه : شماره پلاک |ایران۴۴|۳۴۵ ج ۱۲| را باید به این شکل بفرستید : ۱۲۳۴۵۴۴

اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک ( پیام کوتاه SMS )
هموطنان می‌توانند در هر نقطه از کشور با ارسال پیش شماره‌ تلفن شهر مبدا و مقصد، اطلاعات مسیر
مورد نظر خود را دریافت کنند.

بدین صورت که بایستی ابتدا کد تلفن شهر مبدا و پس از قراردادن فاصله ، کد شهر مقصد را از طریق سرویس پیامک تلفن همراه به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال کرد ، تا در اسرع وقت مسافت بین دو شهر و آخرین وضعیت مسیر درخواستی از طریق پیام کوتاه اعلام شود.
به طور مثال ، برای دریافت اطلاعات مسیر تهران قزوین ، باید یک پیامک با ساختار ۰۲۸۱ ۰۲۱ به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال شود.

منبع: تکناز