احداث دومین کارخانه زغالشویی در کوهبنان

در جلسه مدیران شرکت تکادو و شرکت تکافر سپاهان با فرماندار کوهبنان مقرر شد دومین واحد زغالشویی در شهرستان کوهبنان احداث شود.

در جلسه مدیران شرکت تکادو و شرکت تکافر سپاهان با فرماندار کوهبنان مقرر شد دومین واحد زغالشویی در شهرستان کوهبنان احداث شود.


به گزارش صدای زرند به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کوهبنان،در جلسه مدیران شرکت تکادو و شرکت تکافر سپاهان با حسین سالاری فرماندار کوهبنان مقرر شد دومین واحد زغالشویی در شهرستان کوهبنان احداث شود.

در این جلسه حیدرآبادی مدیر شرکت زغالسنگ چشمه پودنه وابسته به شرکت تکافر از حمایتهای صورت گرفته توسط فرمانداری کوهبنان تشکر، و اعلام کرد بر اساس کمکهای انجام شده معدن مذکور افق های جدیدی را طی دو تا سه سال اخیر اجرا نموده که تولید زغالسنگ تولیدی به۱۵۰ هزارتن رسیده و در آینده نزدیک به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.
مدیر معدن چشمه پودنه حمایت های فرماندار کوهبنان و تسهیلات اختصاصی به آن معدن طی سال گذشته را فرصتی مناسب برای پاسخگویی به این اعتماد و توسعه فعالیتهای اشتغال و تولید آن معدن دانست.

همچنین مدیران شرکت تکادو بر اهتمام و جدیت آن شرکت در تاسیس و راه اندازی واحد دوم زغالشویی در کوهبنان تاکید کردند.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: انتظار بر این بوده که در شهرستان کوهبنان که به عنوان قطب تولید زغالسنگ استان، صنایع فرآوری آن هم در کنار این معادن و در همین شهرستان شکل بگیرد اما متاسفانه در گذشته این اتفاق رخ نداده است و طی این دوره ما همواره تلاش کرده ایم که صنایع فرآوری زغالسنگ را در شهرستان مستقر کنیم.

سالاری افزود: با جلسات مختلفی که با شرکتهای زغالسنگ دولتی و بخش خصوصی انجام شده همواره این هدف را دنبال کرده ایم و حتی جلسه ای هم بدین منظور در جهت تشکیل کنسرسیوم شرکت های زغالی شهرستان جهت احداث واحدهای فرآوری زغال به منظور تکمیل چرخه کامل از تولید تا فرآوری زغالسنگ در کرمان با حضور سهامداران و سرمایه گذاران برگزار کردیم و خوشبختانه با توسعه هدفمند افقهای جدیدی که در معادن شهرستان صورت گرفته امروز ظرفیت تولید زغالسنگ افزایش پیدا نموده و این افزایش در بخش خصوصی بسیار چشمگیر می باشد و تهدیدی برای سایر واحدهای موجود در منطقه و شهرستانهای مجاور هم نخواهد بود.
او ادامه داد: امیدواریم همانطور که عزیزان در شرکت تکادو همه جا موفق عمل کرده اند، در احداث واحد زغالشویی دوم در شهرستان کوهبنان هم با فوریت اقدام کنند.
سالاری بیان داشت: طبیعتا با توجه به درخواست بخش خصوصی برای احداث واحد کک در شهرستان با احداث این واحد هیچ دغدغه ای برای مسئولین استانی از بابت تامین خوراک آن واحد هم وجود ندارد.

انتهای پیام/