با شعار جانم فدای رهبر/

تجمع اعتراضی کارگران وابسته به شرکت معادن زغالسنگ کرمان در زرند

بعد از انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال خصوصی‌سازی معادن در شهرستان زرند و کوهبنان (شرکت معادن زغالسنگ کرمان)، امروز جمعی از کارگران وابسته به این شرکت با تجمع در سطح شهر زرند و با در دست داشتن پلاکاردهایی اقدام به اعتراض علیه این اقدام نمودند.

بعد از انتشار شایعاتی مبنی بر احتمال خصوصی‌سازی معادن در شهرستان زرند و کوهبنان (شرکت معادن زغالسنگ کرمان)، امروز جمعی از کارگران وابسته به این شرکت با تجمع در سطح شهر زرند و با در دست داشتن پلاکاردهایی اقدام به اعتراض علیه این اقدام نمودند.

به گزارش صدای زرند، کارگران حاضر در این تجمع، واگذاری شرکت فعال در بخش معادن زغالسنگ را به ضرر کارگران می‌دانستند و با شعار «جانم فدای رهبر» از مسئولین درخواست کمک و پیگیری در این خصوص را داشتند.

این کارگران با در دست داشتن پلاکاردی مُزین به سخن رهبری که «تامین امنیت شغلی و معیشتی کارگران را وظیفه مهم مسئولین می‌دانند» از مسئولین اجرایی و قضایی شهرستان تقاضای پیگیری مطالبات خود را داشتند.

برخی از این کارگران در گفتگو با صدای زرند اقدام اعتراضی خود را تنها در راستای احقاق حقوق کارگر و «نه در جهت اعتراض به مسائل نظام» دانستند و خود را افرادی پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب می‌دانستند که احساس می‌کنند در مسیر خصوصی‌سازی این شرکت، حق آنان از بین خواهد رفت.

معترضین در این تجمع که در پلاکاردی خود را «کارگران قاسم سلیمانی» نامیده بودند، اقدام خصوصی‌سازی معادن را مرگ کارگران قلمداد کرده و با سر دادن شعارهایی، دست کمک به سوی مسئولین شهرستان برای پیگیری این مطالبه دراز کردند.

این کارگران معتقد بودند، کاهش تولید زغالسنگ اقدامی عمدی برای ضررده جلوه‌دادن شرکت زغالسنگ، و توجیه واگذاری این معادن به بخش خصوصی می‌باشد. آن‌ها معتقد هستند با مدیریت صحیح و کارآمد می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری و سوددهی معادن در این منطقه بود.

لازم به توضیح است، بنا به اعلام برخی افراد در فضای مجازی، امروز تجمعی مشابه در سطح شهرستان کوهبنان نیز برگزار شده است.

بنا به بیانیه که پیش از این در فضای مجازی منتشر شده بود، مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان، واگذاری و فروش شرکت زغالسنگ کرمان را کذب دانسته و تصمیم صندوق بازنشستگی فولاد در این زمینه را انتقال و ورود ۵ شرکت معدنی زیرمجموعه این صندوق به یک هلدینگ تحت نام «هلدینگ فولاد تجارت دالاهو» به بازار سرمایه (بورس) اعلام کرده و این اقدام را قدمی بزرگ در جهت پیشرفت و اعتلای شرکت‌های زیرمجموعه می‌داند.

در این بیانیه که اصالت آن هنوز برای ما مشخص نیست، “سامان مرتاض” مدیرعامل شرکت معادن زغالسنگ کرمان گفته است: «با این کار هم با ورود این هلدینگ به بازار سرمایه تمامی ۵ شرکت زیرمجموعه با کمترین هزینه به بورس وارد می‌شوند، و هم تمامی ۵ شرکت از مزایای بورس منتفع می‌گردند. لذا با این عمل، ارزش افزوده پایین استخراج زغالسنگ با ارزش افزوده بالای دیگر شرکت‌های زیرمجموعه پوشش داد می‌شود».

 

با تماسی که با شرکت معادن زغالسنگ کرمان داشتیم، مدیرعامل شرکت در جلسه‌ای حضور داشتند که طبق اعلام رئیس دفتر ایشان، مقرر شد که خودشان در این باره با ما تماس و توضیح دهند که تا زمان انتشار این پیام هنوز خبری از تماس نیست و در صورت دریافت اطلاعات بیشتر توضحیات تکمیلی منتشر خواهد شد.

 

Tajamo Zarand ZSFdgf01 Tajamo Zarand ZSFdgf02 Tajamo Zarand ZSFdgf03 Tajamo Zarand ZSFdgf04 Tajamo Zarand ZSFdgf05

 

انتهای پیام/